informations needed by a froggy

> 10 years ago
Reply
Register to post, see what you've read, and subscribe to topics.
jptefrenchy
jptefrenchy
8 posts
8 posts
11 Dec 2005 10:15pm
hi guys
first of all let me introduce me
I am from france(Brittany north west)
I am fond of kiteboarding and i have been practising it for 1 and a half now
I learnt in mexico (playa del carmen)cause i worked there during 2 years
and normally if everything goes on the good way,i will go to perth in january 2007.............and i am very glad
i come to perth cause my sister girlfriend is living in perth and we want to work there(the reasons???????australia itself and the culture)
my first question is:what size do you need in perth,I mean what kite size are you used to use
what do you do more in perth?????wakestyle or surfing cause I really like surfing in kitesurf
I saw that to go kitesurfing at some beaches you need to have a licence???????can you explain me what is this licence?????
and on the other hand I want to know if someone around you is interested in hireing a froggy who speaks four languages
excuse me for the mistakes that maybe I made cause I haven t practised my english for a long time
see you mates and i wish on the WA water
jp:[email protected]

rscaife
rscaife
WA
96 posts
WA, 96 posts
11 Dec 2005 10:41pm
Salut JP,

Bienvenue en Australie Occidentale. Les derniers semaines on a des conditions plutot hivernale (temperature de 20 C et un vent a raffales qui tourne en toutes les directions). Ne t'enquiete pas, ca devrais changer avant Noel. Les conditions d'ete (15-25 noeuds de direction SW) necessite un kite entre 10 et 14m. Il y a quelques milliers de km de plage pour le kite, mais il faut quandmeme eviter un ou deux site en ville (par example la plage principale du banlieu "Cottesloe") ou les gents font la baignade.
greenleader
greenleader
QLD
5283 posts
QLD, 5283 posts
12 Dec 2005 12:45am
you gotta be kidding!

sounds like margs.
jptefrenchy
jptefrenchy
8 posts
8 posts
12 Dec 2005 10:07am
salut c est a nouveau jp
pour l instant je ne suis toujours pas en australie
j arrive en 2007 si tout va bien
en tous cas perth a l air cool
sinon je voulais te demander:
donc il vaut mieux avoir 2 kites un 10 et un 14
c est cool c est ce que j ai
et sinon penses tu que sur perth il y est facile de trouver un job quant tu parles anglais francais espagnol et un peu de portugais?????
j aimerai trouver quelque chose dans le monde du kite ou du sport
en tous cas merci de m avoir repondu
see ya dude
quote:
Originally posted by rscaife

Salut JP,

Bienvenue en Australie Occidentale. Les derniers semaines on a des conditions plutot hivernale (temperature de 20 C et un vent a raffales qui tourne en toutes les directions). Ne t'enquiete pas, ca devrais changer avant Noel. Les conditions d'ete (15-25 noeuds de direction SW) necessite un kite entre 10 et 14m. Il y a quelques milliers de km de plage pour le kite, mais il faut quandmeme eviter un ou deux site en ville (par example la plage principale du banlieu "Cottesloe") ou les gents font la baignade.

Please Register, or first...
Topics Subscribe Reply